RETRO MALAYSIAN RIDERS

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: lawak ker......


Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:
lawak ker......


Teringat aku masa pergi kursus BIRO TATANEGARA di nilai...dah lama dah,lebih kurang 5 tahun yang lepas la....

Kursus BTN nie melibatkan semua agensi kerajaan seluruh malaysia selama 5 Hari 4 Malam....aku pun tak terkecuali..kena jugak pergi kursus nie....sorang-sorang pulak tue...

semasa di sana aku sebilik dengan seorang otai dari jabatan air negeri sembilan.......peserta kursus kat situ panggil dia boob....umur baru 30 tahun...anak dah 6 orang...peramah,pemalu pun ader..tapi yang paling penting die nie memang suka bercerita lawak....jadi kat sini aku nak berkongsila cerita lawak nie ngan korang....

 

malam pertama baru abis sesi perkenalan

Lawak1
     
Satu pagi di stesen ketapi, ada satu makcik tu dia tanya petugas kaunter...

Makcik
: Anak, keretapi sampai jam berapa??
Petugas kaunter
: Jam 2 Kedah, jam 5 Kelantan, jam 1 Penang, jam 7 Gemas. Makcik nak pergi mana??
Makcik
: Makcik nak melintas aja.



Lawak 2


Bangla dan rakannya sedang berbual

Bangla :
Esok saya nak balik bangladesh, isteri saya mengandung 3 bulan.
Rakan :
Wah mesti awak gembira
Bangla :
Sudah tentu, sudah 3 tahun saya tak balik!
Rakan :
?????
!


Lawak 3


Di sekolah tabika.

Cikgu
: Amri, awak ada berapa beradik?
Amri
: Tiga, cikgu
Cikgu
: Awak yg paling tua?
Amri
: Tak. Atuk saya....

nanti sambung plak la....letih lak rasa nyer....asyik tgk komputer jer.......



 



__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Guru

Status: Offline
Posts: 1947
Date:

adesss..abg botak ni...byk betol cter lawak dia

__________________

...solo rider....



Guru

Status: Offline
Posts: 1098
Date:

punye panjang awek kaunter tu explain, skali mokcik tu nk lalu je.. mujo le mokcik.. huh



__________________


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 91
Date:

smbg la lg....mcm syok je citenye...hehehe

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

nie nak sambung la nie....keje kat opis pun blum ader lagi nie...

Hari kedua selepas berada di sana sesi suaikenal udah...jadi ramai ler kengkawan yang dapat....semua nyer 1 kepala...
program kursus kat sana bermula jam 6:30 pagi sampai la pukul 11:00malam...

Jadi nyer biler dah ramai kawan semua nyer mencari port nak lepak...aku ngan Bob pun pelawa la lepak bilik kiteorang...malam kedua nie ader la 10 orang menjadi tetamu kiteorang melepak....dah panjang lebar berborak malam tue Bob pun bersuarala...sebelum kedai nak tutup die nak bagi la satu story lawak...
semua yang ader kat dalam pun senyap mendengar cerita nyer....
mcm nie cerita nyer ....


Fakhrul : Ambo nok mitak kelulusan buat rumoh, lagu mano gak caro dia?
Puan Lolly : Lagu ni, mulo-mulo kita kena tengok pele dulu.
Fakhrul : Pele? Ambo ado doh!
Puan Lolly : Mano? Kalu ado wat tubik lah, kawe nok tengok.
Fakhrul : Weh, tak leh! Mano bulih!
Puan Lolly : Bak po tak lehnyo? cepatlah wat tubik!
Fakhrul : Kalu tak tengok tak leh ko?
Puan Lolly : Tok leh la!!! kawe nak luluh guano, kalu kawe tak tengok!
Fakhrul : Awoh, ambo malu nak tunjok.
Puan Lolly : Malu bakpo pulak? Pah tu bawok pele wat gapo kalu tak sir tunjok?
Fakhrul : Ehhh! malulah nak tunjok , pele ambo kecik!
Puan Lolly : Laa! Kecik pun tak po, asa ko cukup syarat!
Fakhrul : Nak wat tubik nak tunjok kat mano?, orghe rama sini! Malu ambo! Malu weh!
Puan Lolly : La, tak apo! Nak malu ko gapo! Wat tubik letak atas meja kaunter ni pun buleh!
Fakhrul : Hoh, tengok ni pele kawe....
Puan Lolly : Awoh....buke pele ni, pele bangune!!! nate babi mu ni..!!!

mlm tue punyer la pecah perut kiteorg dengar cerita die....sape-sape orang kelantan...akan paham la loghat nyer...

jadi skang nie sampai sini jer... yang lain tue nanti aku cerita lagi k....
Bos dah panggil suruh anta DOC kat Putrajaya...

tungguuuuu...




__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Guru

Status: Offline
Posts: 2245
Date:

Botak 5 speed wrote:

nie nak sambung la nie....keje kat opis pun blum ader lagi nie...

Hari kedua selepas berada di sana sesi suaikenal udah...jadi ramai ler kengkawan yang dapat....semua nyer 1 kepala...
program kursus kat sana bermula jam 6:30 pagi sampai la pukul 11:00malam...

Jadi nyer biler dah ramai kawan semua nyer mencari port nak lepak...aku ngan Bob pun pelawa la lepak bilik kiteorang...malam kedua nie ader la 10 orang menjadi tetamu kiteorang melepak....dah panjang lebar berborak malam tue Bob pun bersuarala...sebelum kedai nak tutup die nak bagi la satu story lawak...
semua yang ader kat dalam pun senyap mendengar cerita nyer....
mcm nie cerita nyer ....


Fakhrul : Ambo nok mitak kelulusan buat rumoh, lagu mano gak caro dia?
Puan Lolly : Lagu ni, mulo-mulo kita kena tengok pele dulu.
Fakhrul : Pele? Ambo ado doh!
Puan Lolly : Mano? Kalu ado wat tubik lah, kawe nok tengok.
Fakhrul : Weh, tak leh! Mano bulih!
Puan Lolly : Bak po tak lehnyo? cepatlah wat tubik!
Fakhrul : Kalu tak tengok tak leh ko?
Puan Lolly : Tok leh la!!! kawe nak luluh guano, kalu kawe tak tengok!
Fakhrul : Awoh, ambo malu nak tunjok.
Puan Lolly : Malu bakpo pulak? Pah tu bawok pele wat gapo kalu tak sir tunjok?
Fakhrul : Ehhh! malulah nak tunjok , pele ambo kecik!
Puan Lolly : Laa! Kecik pun tak po, asa ko cukup syarat!
Fakhrul : Nak wat tubik nak tunjok kat mano?, orghe rama sini! Malu ambo! Malu weh!
Puan Lolly : La, tak apo! Nak malu ko gapo! Wat tubik letak atas meja kaunter ni pun buleh!
Fakhrul : Hoh, tengok ni pele kawe....
Puan Lolly : Awoh....buke pele ni, pele bangune!!! nate babi mu ni..!!!

mlm tue punyer la pecah perut kiteorg dengar cerita die....sape-sape orang kelantan...akan paham la loghat nyer...

jadi skang nie sampai sini jer... yang lain tue nanti aku cerita lagi k....
Bos dah panggil suruh anta DOC kat Putrajaya...

tungguuuuu...



 kawe langsong x pahe..tp si demak pahe lawok ni..uwakakakaka...pele munggg!!



__________________

012-3530389 - Mat Rijal RX

Sani Motor,Kg.Sungai Tangkas.

 

 



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 91
Date:

kakakaka...lg2 kmi akn tnguuu smbil mnyangkung ni.....


__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

tak penat ker menyangkung.....mau terketar lutut di buat nyer....


__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

k...kite sambung skit lagi..

__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

malam ketiga selepas abis kelas....kali nie meriah skit la....
pasal nyer bilik kiteorg dah jadi port lakkk.....jadi malam tue kire nyer banyak skit la story die....
so....biler dah ramai nie...lewat skit la nak tido...
korang tgk la yea....nie crite lawak sampai pukul 2 pagi....mato pun dah rabak....6 pagi dah bangun dah....huuhhh bengkak mata beb...


Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta
derma. Derma untuk rumah orang-orang tua.
seorang budak pun membuka pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????


Seorang Tok Batin baru membeli motorsikal Honda dan kebetulan pada
jalan pulang terserempak dengan kawanya yang ingin menumpang, lalu
ditumpangkan kawanya itu. Dalam perjalanan kawannya merasakan Tok Batin
hanya mengunakan gear 1 sahaja lalu bertanyalah kawanya itu,
Kawan Tok Batin : Kenapak kamu hanya pakai gear 1 sahaja.
Tok Batin : Kalau rosak 1 gear ada 2 lagi gear.
Kawan Tok Batin : ????????




Seorang posmen yang datang menghantar surat.
" Assalamualaikum "
" Walaikumsalam "
" Ni rumah encik Sameon ye?
" Ya saya"
" Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni "
" Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?"



Orang Asli Dan Polis
orang asli : selamat pagi tuan
polis : selamat pagi
polis : apa hal
orang asli : saya nak buat repot tuan
polis : fasal apa tu
orang asli : kawan saya di baham harimau
polis : pukul berapa
orang asli : dia tak pukul, terkam
polis : habis?
orang asli : tak habis, tinggal kepala



Seorang lelaki pergi ke klinik mata. Setelah matanya diperiksa, dia
bertanya: " Doktor, lepas pakai cermin mata nanti, boleh ke saya
membaca macam orang lain?" "Dah tentu, " jawab doktor. "Oh, gembiranya.
Dah lama saya buta huruf, akhirnya boleh juga saya membaca," kata lelaki
itu dengan riang.



Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati
Amin. : Shan Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka
telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing...




Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong
berwarna merah.
"Atok buat apa tu?".
"Atok bagi surat kat kawan atok,cu!" jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, "Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?"



Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk
menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.
Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit jantung
manakala yg ketiga
disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya...


__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

ado skit lg nie....tapi tak bleh nak crito pasal nyer tak dapat sambutan la....tapi nak crito gak la.....tungguuuuu
aku nak gie kedai beli susu anak jap.....

__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 91
Date:

kakakaka...hilg gak ngtok tgh2 ari ni...caya2...smbg g yo abg botak...

lotih dh nyangkung ha...

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 1098
Date:

ade je sambutan bang botak, tgk org view dye.. cume xkomen je.. sori le lame xon9.. bz skit, ternet pun slow je manjang.. nk online pun mls.. taruk lg cte bang botak, layan.....



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 478
Date:

lupo lak nak sambung crito nie....
crite malam akhir nie....besok semua nyer nak gerak balik ker formasi.....
mcm mano nak strart yooo.....nengok jer la ye crite nyer

Sorang nurse di hospital sakit jiwa nampak sorang pesakit sedang tulis surat.
Nurse : Ko tulis surat kt sapa?
Gila : Aku tulis surat untuk diri aku sendiri"
Nurse : Jadi.. apa yang ko tulis?
Gila : Mana aku tau? Esok pagi bila posmen hantar, baru la aku boleh baca.

Ada seorang pemuda ke kedai mamak dia hanya ada 70 sen semasa itu.
Pemuda : Mamak berapa harga teh panas deengan sejuk?
Mamak : Panas 70 sen sejuk RM1.20.
Pemuda :! Bagi teh panas 1.
Sampai je teh tersebut pemuda itu terus minum.
Mamak : Kenapa a! wak minum cepat sangat?
Pemuda : Kalau saya tunggu lama2 nanti sejuk tak fasal2 saya kena bayar RM1.20.

nie jer la yang termampu di sediakan k....kalau ader pun teka teki jer.....kalau minat nak berteka teki....nanti aku bukak chanel lain lak k....

__________________

Menjejak Pemilik RXZ 5 Speed

Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard