RETRO MALAYSIAN RIDERS

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: ARIEL MOTORSIKAL


Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:
ARIEL MOTORSIKAL


Ariel V.G 1945.jpg


ariel-fieldmaster-1956.jpg

__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

ariel-kh500-1949.jpg

ariel-leader-1963.jpg

__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

ariel-red-hunter-1938.jpg


ariel-red-hunter-1949.jpg

__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

ariel-square-four-poster.jpg




__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 1074
Date:

x tercapai dek akal nk pakai moto ni

__________________


019 5405349
lokasi:   SINGA UTARA
     



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

IQBAL wrote:

x tercapai dek akal nk pakai moto ni




boleh....tapi xtahulah kt negara kita ada ke xmotor nie............

biggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrin



__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 772
Date:

moto zaman perang...
hehehe.. biggrinbiggrinbiggrin


__________________

 

kembalikan kegemilangan era 80an
R M R



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

awanbiru wrote:

moto zaman perang...
hehehe.. biggrinbiggrinbiggrin




mau kaa?????



__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Guru

Status: Offline
Posts: 12639
Date:

ingat gambar Ariel dan luna
naik motor naked!!aww

__________________

 Lepak SANTAI MAT NEGRO!!
-------------------------------

Setiap RABU 5.30 ptg - SEc. 7 baru!!... belakang KFC pintu masuk UITM!!.
Setiap Jumaat 10.30 mlm - Pekan KAPAR!..selepas MOBIL
Setiap Sabtu atau Ahad - Ada Ride RMR!!..JOMM
call aku  - 019-6003900...!! 
laughing.gif

 



Guru

Status: Offline
Posts: 6278
Date:

MamatKapar wrote:

ingat gambar Ariel dan luna
naik motor naked!!aww



biggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrinbiggrin

 



__________________

''kekuatan tidak datang dari kemampuan fizikal,tetapi ianya datang dari semangat yang tidak pernah mengalah"

marwie 3xv      017-3766415
BANGI - PUTRAJAYA - BUKIT MAHKOTA - KUALA PILAH

LEPAK SANTAI RETRO PUTRAJAYA SETIAP RABU
LOKASI (laman perdana/dataran putra - SEBELAH JABATAN PERDANA MENTERI)
6PM - 8PM

                                         PUTRAJAYA RETRO OWNER CLUB ( PROC)                            

 - tzr250 3XV -



Senior Member

Status: Offline
Posts: 235
Date:

marwie 3xv wrote:

ariel-square-four-poster.jpg




 Yang model ini konfem ada lagi beberapa biji yang masih disimpan di Malaysia ... ada juga sebijik dua yang dah "dirojakkan" ..... cam yang dulu kat Shah Alam tu



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 235
Date:

marwie 3xv wrote:

ariel-red-hunter-1938.jpg


ariel-red-hunter-1949.jpg




 .... nie pun ada lagi kat Malaysia ... model awal kalau tak silap pakai rim depan 20 inci



__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 235
Date:

marwie 3xv wrote:

ariel-kh500-1949.jpg

ariel-leader-1963.jpg



Dulu kat Segambut ada sebijik Ariel Leader ... sekarang tengah buat restorasi penuh .... yang KH500 lupa dah kat mana ada ... atau takde .... maklumlah dah tua dan selalu makan MiLupa .... hehehe

 



__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 12639
Date:

Norty wrote:

Dulu kat Segambut ada sebijik Ariel Leader ... sekarang tengah buat restorasi penuh .... yang KH500 lupa dah kat mana ada ... atau takde .... maklumlah dah tua dan selalu makan MiLupa .... hehehe

 



otai ni... semua moto dia tahu lokasi...
Bang
kalau ada lctong sadai.... calling calling yea..bleh

 



__________________

 Lepak SANTAI MAT NEGRO!!
-------------------------------

Setiap RABU 5.30 ptg - SEc. 7 baru!!... belakang KFC pintu masuk UITM!!.
Setiap Jumaat 10.30 mlm - Pekan KAPAR!..selepas MOBIL
Setiap Sabtu atau Ahad - Ada Ride RMR!!..JOMM
call aku  - 019-6003900...!! 
laughing.gif

 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 320
Date:

ariel-leader-1963.jpg
bekenan kt model ni... lain mcm ckit rupanya..biggrin

__________________

IS MY INTEREST & CHOICE... DO YOU....???



Member

Status: Offline
Posts: 10
Date:

acane ek munyi jentera jentera nie??confuse vroommm ke??biggrinbiggrin


__________________
~life is short, so lets go ride!~


Senior Member

Status: Offline
Posts: 235
Date:

MamatKapar wrote:

Norty wrote:

 

Dulu kat Segambut ada sebijik Ariel Leader ... sekarang tengah buat restorasi penuh .... yang KH500 lupa dah kat mana ada ... atau takde .... maklumlah dah tua dan selalu makan MiLupa .... hehehe

 



otai ni... semua moto dia tahu lokasi...
Bang
kalau ada lctong sadai.... calling calling yea..bleh

 



LC tong 125cc? Ada sebijik kat Sg Buluh ....

 



__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard