RETRO MALAYSIAN RIDERS

Members Login
Username 
 
Password 
    Remember Me  
Post Info TOPIC: HONDA VF750F V-FOUR.


Senior Member

Status: Offline
Posts: 294
Date:
HONDA VF750F V-FOUR.


Model yg ni agak ada berapa kt Malaysia ehkk....







-- Edited by PIKUN on Tuesday 26th of May 2009 07:38:39 PM

__________________

itu ini begitu begini...

az


Guru

Status: Offline
Posts: 1050
Date:

motor ni dipasarkan di negara kita ni thun biler ek?confuse

__________________

Ride On & Ride Safe...



Senior Member

Status: Offline
Posts: 294
Date:

Kalo tak silap antara tahun 1983-1986...

Kalo silap mintak maap la...

__________________

itu ini begitu begini...



Guru

Status: Offline
Posts: 791
Date:

az wrote:

motor ni dipasarkan di negara kita ni thun biler ek?confuse




 Ni la moto yg pertama dikenali sebagai V-FOUR!Ia juga di kenali sebagai Interceptor.Setahu saya moto ni di bawa masuk oleh TransRoda pada tahun 1984.Mereka membawa masuk tak sampai 10 bijik VF750R dan rasanya 3 bijik VF500R.
Yang VF1000R pula di bawa masuk oleh oleh rang persendirian atau kedai tertentu sahaja.Yg ni setahu saya de 7 bijik kat Malaysia.

Ni cuma dari pengetahuan yg cetek saya sahaja kalu salah silap mintak maap ya.



__________________


 



Senior Member

Status: Offline
Posts: 274
Date:

mcm dragon ball plak mto ni...ad 7 bji je.....hehehehe.....bnyk lagi la yg bole sy blajr dgn otai31k ni....syabas otai31k.....

__________________
az


Guru

Status: Offline
Posts: 1050
Date:

Otai31k wrote:

az wrote:

motor ni dipasarkan di negara kita ni thun biler ek?confuse




 Ni la moto yg pertama dikenali sebagai V-FOUR!Ia juga di kenali sebagai Interceptor.Setahu saya moto ni di bawa masuk oleh TransRoda pada tahun 1984.Mereka membawa masuk tak sampai 10 bijik VF750R dan rasanya 3 bijik VF500R.
Yang VF1000R pula di bawa masuk oleh oleh rang persendirian atau kedai tertentu sahaja.Yg ni setahu saya de 7 bijik kat Malaysia.

Ni cuma dari pengetahuan yg cetek saya sahaja kalu salah silap mintak maap ya.




 thanks otai31k..tah bpe bijik la yg masih berada atas jalanraya di Malaysia ni ek..



__________________

Ride On & Ride Safe...



Guru

Status: Offline
Posts: 1214
Date:

az wrote:

 

Otai31k wrote:

 

az wrote:

motor ni dipasarkan di negara kita ni thun biler ek?confuse




Ni la moto yg pertama dikenali sebagai V-FOUR!Ia juga di kenali sebagai Interceptor.Setahu saya moto ni di bawa masuk oleh TransRoda pada tahun 1984.Mereka membawa masuk tak sampai 10 bijik VF750R dan rasanya 3 bijik VF500R.
Yang VF1000R pula di bawa masuk oleh oleh rang persendirian atau kedai tertentu sahaja.Yg ni setahu saya de 7 bijik kat Malaysia.

Ni cuma dari pengetahuan yg cetek saya sahaja kalu salah silap mintak maap ya.




thanks otai31k..tah bpe bijik la yg masih berada atas jalanraya di Malaysia ni ek..

 



time kasih. info yg berguna. lagipon teman tak pronah tgk moto ghupe ni pon.

 



__________________
ape lah yg ada pada nama
ape lah yg ada pada gelaran
sampai masa kite akan jatuh
beringatlah

BERMACAM2 RAYBAN DAN AKSESORI RAYBAN UNTUK DIJUAL.
PM SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT.




Senior Member

Status: Offline
Posts: 373
Date:

dlm 2 bulan lpas ada interceptor 750 d kedah..lokasi jitra..rm12k.. cuba ushar dlm mudah..aku rasa da jual la.. ada masa nnti aku snap vf1000r..lokasi lembah kelang jer.. heheh..

__________________
"A way road to success is always under construction"


Guru

Status: Offline
Posts: 1214
Date:

kura ni nak wat tukun le ni. simpan bnyk2. hehe. xpe2. bak kate kawan2 sume. org tamak salu untung. ekeke.

__________________
ape lah yg ada pada nama
ape lah yg ada pada gelaran
sampai masa kite akan jatuh
beringatlah

BERMACAM2 RAYBAN DAN AKSESORI RAYBAN UNTUK DIJUAL.
PM SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT.




Senior Member

Status: Offline
Posts: 373
Date:

mane ade nk buat tukun bro..cume bila da slalu merayap jd terjumpe la mto2 lagend nie..hahha..tp owner tu xnak jual..lgpon dia ada lebey kurang 10biji oldsuperbike lagi..hahah..

__________________
"A way road to success is always under construction"


Senior Member

Status: Offline
Posts: 172
Date:

rasa2 kat puchong ada sebijik kan..

__________________


Guru

Status: Offline
Posts: 1214
Date:

kura_terbang wrote:

mane ade nk buat tukun bro..cume bila da slalu merayap jd terjumpe la mto2 lagend nie..hahha..tp owner tu xnak jual..lgpon dia ada lebey kurang 10biji oldsuperbike lagi..hahah..




cube le masuk minang kura. ko cucuk jarum lebey sikit. dpt bgtau aku. aku nak gak sebijik. hehe. ok? ala kawan2 ape de hal kan?aww



__________________
ape lah yg ada pada nama
ape lah yg ada pada gelaran
sampai masa kite akan jatuh
beringatlah

BERMACAM2 RAYBAN DAN AKSESORI RAYBAN UNTUK DIJUAL.
PM SAYA UNTUK KETERANGAN LANJUT.




Senior Member

Status: Offline
Posts: 373
Date:

mto tu mmg kdg2 ader...tp takot harge jela..

__________________
"A way road to success is always under construction"


Senior Member

Status: Offline
Posts: 172
Date:

bole sy tau x siapakah gerangan pemilik moto dlm gamba d atas??...kalo bole bg no fon pn ok gak...

__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 150
Date:

insyaallah...kalau xda aral melintang vf1000r akan menyusul di jalan raya pada taun nie...

__________________

Berminat dgn part-part gpz900r? bole contact sy...byk nk jual..nk pindah rumah.



Guru

Status: Offline
Posts: 5052
Date:

nnt kalo dh ada..blanja gambaq la..nk gak tgk vf1000r.. smile.gif

__________________

 " Integration of Colors, Speed & Sound...."



Senior Member

Status: Offline
Posts: 283
Date:

KAT SEMARAK ADA 1BENGKEL TERSADAIKAN V-FOUR NI.. ENJIN DAH XDE.. BODY NGAN COVERSET JE.. UDA MUNGKIN TAU KOT.. SBB DEKAT JE NGAN UMAH DIE..

-- Edited by hx135ss on Monday 25th of January 2010 10:50:51 PM

__________________

doohan-ok.jpg



Veteran Member

Status: Offline
Posts: 42
Date:

bro boleh bagi details skit tak bengkel tu kat mana?....saya ada enjin complete dan carburator motor ni.....nak beli

 

0174585767



__________________
ride is nice


Veteran Member

Status: Offline
Posts: 54
Date:

kasi belanja gmbaq sikit...



Attachments
__________________


Senior Member

Status: Offline
Posts: 151
Date:

20120327_motorparade.JPGsame ker



Attachments
__________________
Page 1 of 1  sorted by
 
Quick Reply

Please log in to post quick replies.



Create your own FREE Forum
Report Abuse
Powered by ActiveBoard